خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

کاشت نهال

پس از انتخاب نوع و تنوع میوه با توجه به شرایط محیطی و منطقه ای و عوامل اقتصادی ، باید نهال تهیه شود. هر نهال برای کشت در زمین اصلی مناسب نیست. احداث باغ نوعی سرمایه گذاری است. بدون شک یکی از ارکان اساسی ساخت باغ و تولید میوه تجاری استفاده از نهال های با کیفیت ، سالم ، قوی و ایمن از انواع مختلف میوه های اصلاح شده و پر محصول برای هر منطقه است. زیرا حتی اگر شرایط دیگری به میزان مطلوب فراهم شود ، احداث باغی با نهال های ضعیف ، ضعیف و غیر قابل اعتماد از نوع رقم مورد نظر کاری بی فایده و اتلاف سرمایه محسوب می شود زیرا برخی از آنها مدتی پس از کاشت نهال خشک می شوند . یا این نهال ها به درختانی ضعیف و بیمار تبدیل می شوند که از نظر رشد و تولید محصول با درختان سالم قابل مقایسه نیستند. همچنین ، بسیاری از باغداران پس از کاشت نهال ها در سال بعد مجبور به کاشت می شوند ، که نوعی اتلاف وقت و سرمایه است. لازم به ذکر است که افزایش کیفیت میوه ها در صورت تاسیس و مدیریت باغ ها با رعایت کامل اصول فنی و استفاده از تکنیک های جدید باغبانی و کاشت نهال های سالم و با کیفیت بالا از انواع اصلاح شده حاصل می شود.

با توجه به اینکه نهال درختان میوه بعد از دوره بلوغ رویشی (معمولاً سه تا پنج سال) وارد مرحله باردهی می شوند و در این مدت باغبان هزینه های زیادی را برای نگهداری ، آموزش و مراقبت از درختان کاشته شده ، هرگونه ضعف یا آلودگی صرف می کند در مهد کودک باعث کاهش رشد و ضعیف شدن درختان باغ می شود و در نتیجه باغبان از عدم تولید رنج می برد.

یک نهال استاندارد باید دارای ویژگی های خاصی باشد. . نهال باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد. هنگام خرید نهال به نکات زیر توجه کنید:


1- برای خرید نهال مورد نیاز خود بسیار مراقب باشید و نهال های با کیفیت و ایمن را از نهالستان های مجاز تهیه کنید. (نهال هایی که به روش سنتی پرورش می یابند و در دکه ها و حاشیه خیابان به فروش می رسند ، شناسنامه ندارند و سلامت و اصالت آنها بررسی و تأیید نشده است.)


 


2- کاشت نهال در زمین اصلی با اطمینان از سالم بودن گیاه:

الف) ریشه ها: پیچ و تاب نداشته باشید ، ریشه ها را از نظر سوختگی ، سرماخوردگی ، پوسیدگی یا بیماری بررسی کنید

ب) قسمتهای هوایی: پوست نهال نباید آسیب ببیند ، نباید به بیماریها و حشرات آلوده شود و نهالها باید از الگوی رشد طبیعی و کاملاً ثابت سالم باشند.

ج) نهال های انتخاب شده باید ریشه دار و چند شاخه ای باشند و ظاهری صاف و کشیده داشته باشند. نهال هایی با شاخه های بیشتر بهتر و زودتر میوه می دهند.

نگهداری گیاه جید گیاه خرفه کراسولا

گیاهان را تازه کنید

گیاهان خانگی به هوای تازه احتیاج دارند ، بنابراین برای نگهداری از گیاهان خانگی باید پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنند. تا زمانی که اکسیژن تازه وارد فضای ساختمان شود. دریافت اکسیژن کافی به گیاهان آپارتمانی ساقه گیاه را تقویت کرده و رنگ برگهای آن را تازه می کند ، بنابراین صبح زود پنجره را باز بگذارید تا هوای تازه وارد خانه شود.


به زمستان هم فکر کن

در زمستان ، دما به طرز چشمگیری کاهش می یابد و بسیاری از گیاهان به خواب زمستانی می روند ، بنابراین اگر به نظر می رسد گیاهان شما در زمستان خشک می شوند ، نترسید. تنظیم دما برای نگهداری گیاهان خانگی در زمستان مهم است ، بنابراین بهترین راه برای گرم کردن گیاهان غیر مستقیم است. یعنی کل فضای اتاق را گرم کنید و با مشاهده خشکی ظاهری گیاهان گلدان را تغییر ندهید و جایگزینی گلدان و خاک آن را به بهار موکول کنید.

 

انواع گیاهان خانگی و نحوه نگهداری آنها

 

گیاه کروتون

نور: به نور متوسط ​​تا غیر مستقیم نیاز دارد.

آبیاری: بین دو آبیاری ، سطح خاک باید خشک باشد.

خاک: قلیایی و جنگلی ، مخلوطی از خاک برگ ، خاک باغچه و ماسه نرم شسته شده برای نگهداری آن مناسب است

لقاح: 3 گرم در لیتر باید از آوریل تا سپتامبر هر دو هفته کوددهی شود.

تکثیر: با قلمه زدن دیررس ساقه از اواخر بهار تا اواخر تابستان تکثیر می شود.

 

چگونه از گله های آپارتمان مراقبت کنیم؟

 

تعمیر و نگهداری گیاه پای Syngonium Goose

آبیاری: بین دو تا سه بار در هفته در تابستان و هفته ای یک بار در زمستان.

نور: این گیاه نور نرم را دوست دارد و سایه روشن پنجره ها مکان مناسبی برای نگهداری این گیاه است.

ازدیاد: تکثیر سنگونئیم به این صورت است که قلمه های ساقه را از گیاه اصلی جدا کرده و در آب نگهداری می کنیم تا ریشه بزنند ، سپس کاشته می شوند.

خاک: مخلوطی از پیت و کمپوست بهترین خاک برای گیاه است.

تغذیه: کود مخصوص نصف مقدار توصیه شده در بهار و تابستان ، هر سه هفته

 

چگونه از گله های آپارتمان مراقبت کنیم؟

 

نگهداری گیاه جید گیاه خرفه کراسولا

آبیاری: این گیاه تقریباً دو بار در هفته برای روزهای گرم به آبیاری نیاز دارد.

نور: این گیاه نور را دوست دارد و نور مستقیم خورشید را تحمل می کند ، اما با نور کم نیز سازگار است. پنجره های جنوبی بهترین مکان برای نگهداری این گیاه در آپارتمان است.

ازدیاد: تکثیر این گیاه با قطع یکی از ساقه های جوان آن امکان پذیر است. ساقه ای به طول 6 تا 7 سانتی متر انتخاب کنید ، برگهای پایین را برداشته و شاخه را در خاک قرار دهید.

خاک: خاک سبک ، مخلوط باغ ، خاک برگ و ماسه بهترین خاک برای گیاه است.

تغذیه: هر ماه کود کامل در بهار ، تابستان و پاییز

نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی


بسیاری از خانم ها اگرچه در آپارتمان زندگی می کنند اما به مراقبت از گیاهان آپارتمانی علاقه مند هستند. گیاهان آپارتمانی زنده و شاد در محیط داخلی خانه به مراقبت زیادی احتیاج دارند و گاهی از دست دادن نشاط و زیبایی گیاهان خانگی به نگرانی مداوم صاحبان گل و گیاه در خانه تبدیل می شود.


برای حفظ و به حداکثر رساندن طراوت گیاهان ، این توصیه های کلی را که در این قسمت از نمناک آورده ایم بخوانید و با شرایط نگهداری برخی از گیاهان خانگی معروف آشنا شوید.


چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنیم؟

گیاهان را تازه کنید


گیاهان خانگی به هوای تازه احتیاج دارند ، بنابراین باز بودن پنجره ها برای باز نگه داشتن گیاهان خانگی و ورود اکسیژن تازه به ساختمان مهم است. دریافت اکسیژن کافی به گیاهان آپارتمانی ساقه گیاه را تقویت کرده و رنگ برگهای آن را تازه می کند ، بنابراین صبح زود پنجره را باز بگذارید تا هوای تازه وارد خانه شود.


گل برای آپارتمان


زندگی بدون نور امکان پذیر نیست


گیاهان به نور خورشید زیادی احتیاج دارند زیرا نور خورشید در سبز شدن گیاهان نقش مهمی دارد ، بنابراین گیاهان را حتما در مکانی قرار دهید که نور کافی باشد.


البته همه گیاهان به میزان یکسان نور خورشید احتیاج ندارند و بعضی از آنها به نور کمتری نیاز دارند. قرار دادن این گیاهان در معرض تابش مستقیم آفتاب می تواند باعث رنگ پریدگی ، زرد یا خشک شدن گیاه شود. بنابراین ، در حفظ گیاهان خانگی ، نور باید به طور غیر مستقیم به گیاه بتابد.


بیش از حد آب ندهید


گیاهان مانند همه موجودات زنده به مقدار مشخصی آب و غذا احتیاج دارند ، بنابراین آبیاری بیش از حد آنها و آبیاری آنها در فواصل نامنظم و بسیار کوتاه باعث خشک شدن یا پوسیدگی آنها می شود. لازم است بدانید که باید زیر گلدان ها یک یا چند سوراخ وجود داشته باشد تا آب از تمام قسمت های گلدان عبور کرده و به تمام قسمت های ریشه برسد. وجود این سوراخ ها باعث جریان هوا می شود و به ریشه ها اجازه نفس می کشد.


آبیاری گیاهان


از خاک گلدان مراقبت کنید


هنگام نگهداری گلدان های خانه ، باید به خاک توجه داشته باشید ، بهتر است خاکی را انتخاب کنید که با مقداری شن و ماسه نیز مخلوط شود. فشرده سازی خاک گلدان اشتباه است زیرا منافذ کوچکی برای جریان هوا و اکسیژن وجود دارد تا به قسمتهای مختلف خاک برسد.


گلدان باید بعد از مدت زمان مشخصی تعویض شود. این زمان برای گیاهان مختلف متفاوت است. اما به طور کلی ، وقتی ریشه ها به سوراخ های پایین گلدان می رسند ، باید گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید.


همچنین باید بعد از حدود شش یا هفت ماه یک گلدان جدید انتخاب کنید زیرا گلدان مواد مغذی خود را از دست داده است. با توجه به رشد گیاه در این دوره ، بهتر است گلدان جدید کمی بزرگتر از گلدان قبلی باشد.

گل مناسب برای هدیه دادن

بابونه سفید:

گلبرگهای سفید گل بابونه نشانه وفاداری و خلوص به عشق و صبر و سادگی است. این یک دسته گل زیبا به عنوان هدیه به همسرتان در پنجمین سالگرد ازدواج است.


میخک قرمز:

در حالی که میخک قرمز مناسب ترین گل برای روز مادر است و به معنای عشق به مادر است ، اما به طور کلی ، به معنای تحسین عمیق از عشق و علاقه است. از آنجا که این نمونه گل به معنای عشق پاک و موفق است ، باید گفت که میخک سفید نیز یک گل کاملا عاشقانه است و میخک زرد نماد رد و قبول نکردن یک عشق است. میخک قرمز نیز هدیه خوبی برای اولین سالگرد ازدواج شما است.


میخک قرمز - بهترین گل ها برای هدیه دادن

میخک قرمز - بهترین گل ها برای هدیه دادن

آفتابگردان:

جای تعجب نیست که زیبایی چشمگیر و نهان گلهای آفتابگردان گرما ، شادی ، ستایش و طول عمر را نشان می دهد. گل آفتابگردان نماد شادی و ستایش و همچنین طول عمر است و می تواند هدیه خوبی برای کسانی باشد که آنها را بسیار دوست دارند. یک دسته گل آفتابگردان با ساقه های بسیار بلند نه تنها یک هدیه بسیار زیبا است ، بلکه برای سومین سالگرد نیز مناسب است. آیا ازدواج است.


گل مینا بنفش:

گل مینا به دلیل مدل وحشی بودن زیبایی خاصی دارد و یکی از گل های مناسب برای هدیه دادن است و می توانید آن را در رنگ های مختلف تهیه کنید. گلبرگ های زیبای آن نمادی از افسون و جذابیت است و قرمز ، صورتی ، سفید و آبی و زرد نیز نمادی از عشق ، صبر و تحفه و هدیه ای بسیار مناسب برای بیستمین سالگرد ازدواج و افتخار در تمام این سال هاست. با هم زندگی می کنند.


گل داوودی:

گلبرگ های نازک گل داوودی نمادی از خوش بینی و خوشبختی است. گلبرگهای سفید نشانه حقیقت یا عشق وفادارانه و گلبرگهای زرد بین آنها نشانه عشق ابدی است. این گل در اساطیر یونان نمادی از طلا بود. علاوه بر این ، می توان گفت که گل داودی نشانه طول عمر است و می تواند گزینه مناسبی برای هدیه دادن به یک دوست باشد.


 


گل داودی

ارکیده:

گل ارکیده از ظرافت خاصی برخوردار است و این مهمترین ویژگی آن است و علاوه بر این به معنی عشق ، زیبایی و قدرت است. رنگ صورتی گل ارکیده نیز برای ابراز علایق صادقانه و نشان دادن خرد و تدبیر گزینه خوبی است.

چگونه از نهال مراقبت کنیم و بعد از جوانه زدن چه کار کنیم؟


پرورش نهال سرگرم کننده است ، اما زنده نگه داشتن آنها می تواند چالش برانگیز باشد. در این راهنما ، بذرهای مهردشت تمام نکات مهم برای مراقبت از نهال ها و همه مواردی را که باید در مورد چگونگی پرورش سالم باغ خود بدانید ، به شما نشان می دهد.


نور برای نهال


نور یکی از مهمترین عوامل مراقبت از نهال است. بعضی از آنها نزدیک پنجره رو به خورشید رشد می کنند ، اما بیشتر آنها به نور بیشتری احتیاج دارند. اکثر گیاهان آفتاب مستقیم را دوست دارند اما بهتر است ابتدا بذر آن را انجام دهید. جعفری را از نظر شرایط توصیه شده برای رشد بررسی کنید.


آبیاری مناسب نهال ها


آبیاری مناسب یکی دیگر از موارد بسیار مهم در مراقبت از نهال است. نهال ها به خاک مرطوب مداوم نیاز دارند. آنها نمی توانند بدون آب برای مدت طولانی زنده بمانند و هرگز نباید اجازه داد کاملا خشک شود. در حقیقت ، می توان گفت وقتی دانه ها جوانه زدند ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را مرطوب نگه دارید.


با این حال ، شما همچنین نمی خواهید خاک همیشه مرطوب باشد. خاک مرطوب می تواند باعث آفت ، رشد کپک و بیماری هایی شود که می تواند نهال شما را از بین ببرد.

هر چند وقت یکبار آبیاری کنید - باید چندین بار در روز سینی های گیاهچه خود را بررسی کنید تا ببینید خاک چقدر مرطوب است. پس از خشک شدن سطح خاک ، نوبت آبیاری است. هرچه بزرگتر شوند ، آب بیشتری نیز نیاز دارند. بودن.


رطوبت سنج ارزان قیمت ابزاری عالی برای کمک به شما در دادن آب مناسب به نهال هایتان است. تهیه آن را به شدت توصیه می کنم.


تهویه و جریان هوا


جریان هوا همچنین برای پرورش نهال و جلوگیری از برخی مشکلات رایج (مانند رشد کپک و آبیاری بیش از حد) مهم است.


غذا برای نهال


برای تقویت رشد سالم و لذت بردن از گیاهان زرق و برق دار ، باید به آنها غذا دهید. اما این بدان معنا نیست که شما باید بیش از حد از گیاهان تغذیه کنید. دادن بیش از حد مواد مغذی به رشد آنها کمک می کند. آنها سریعتر رشد نمی کنند زیرا وجود عناصر غذایی زیاد در خاک برای گیاهان شما سمی است.


مراقبت و نگهداری از نهال

نهال خود را ایمن نگه دارید


هنگامی که هر نوع گیاهی می روید ، به دلایل مختلف خطر انقراض نهال وجود دارد. آنها می توانند توسط حشرات و پرندگان خورده شوند ، تحت تأثیر آفات قرار بگیرند یا در اثر آب و هوا آسیب ببینند.


بنابراین ، تا زمانی که مقاومت کافی ندارند ، باید از آنها به درستی محافظت شود. برای این منظور سعی کنید آنها را در یک محیط امن قرار دهید.


حتی اگر آنها را در فضای باز پرورش دهید ، می توانید با استفاده از بطری های پلاستیکی شفاف که از وسط بریده شده ، آنها را ایمن نگه دارید. فقط لبه های بطری شکاف ایجاد کنید و اجازه دهید هوا از آن عبور کند. گیاهان را خفه نکنید.

نهال ها را باید یک یا دو هفته قبل از کاشت سفت کنید. این اساساً به این معنی است که باید به شرایط فضای باز مانند نور خورشید ، نسیم و هوای سرد عادت کنید. نهال های خود را چند ساعت در روز بیرون ببرید. یک مکان سایه دار انتخاب کنید تا نهال های ظریف شما در برابر آفتاب نسوزند. من می دانم که این مرحله کمی دشوار به نظر می رسد ، زیرا شما مجبورید همه چیز را برای چندین روز در داخل و خارج حمل کنید ، اما اگر آنها تلاش زیادی نکنند ، ممکن است همه کارهای خود را به خطر بیندازید.


نکته: اگر چندین نهال نزدیک به هم رشد کرده اند ، ریشه ها را به آرامی جدا کنید تا از هم جدا شوند. مهم است که به هر نهال فضای کافی برای رشد دهید.


امیدوارم با کمک مواد تهیه شده توسط فروشگاه بذر مهردشت بتوانید از نهال خود بهتر مراقبت کنید.