خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی


بسیاری از خانم ها اگرچه در آپارتمان زندگی می کنند اما به مراقبت از گیاهان آپارتمانی علاقه مند هستند. گیاهان آپارتمانی زنده و شاد در محیط داخلی خانه به مراقبت زیادی احتیاج دارند و گاهی از دست دادن نشاط و زیبایی گیاهان خانگی به نگرانی مداوم صاحبان گل و گیاه در خانه تبدیل می شود.


برای حفظ و به حداکثر رساندن طراوت گیاهان ، این توصیه های کلی را که در این قسمت از نمناک آورده ایم بخوانید و با شرایط نگهداری برخی از گیاهان خانگی معروف آشنا شوید.


چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنیم؟

گیاهان را تازه کنید


گیاهان خانگی به هوای تازه احتیاج دارند ، بنابراین باز بودن پنجره ها برای باز نگه داشتن گیاهان خانگی و ورود اکسیژن تازه به ساختمان مهم است. دریافت اکسیژن کافی به گیاهان آپارتمانی ساقه گیاه را تقویت کرده و رنگ برگهای آن را تازه می کند ، بنابراین صبح زود پنجره را باز بگذارید تا هوای تازه وارد خانه شود.


گل برای آپارتمان


زندگی بدون نور امکان پذیر نیست


گیاهان به نور خورشید زیادی احتیاج دارند زیرا نور خورشید در سبز شدن گیاهان نقش مهمی دارد ، بنابراین گیاهان را حتما در مکانی قرار دهید که نور کافی باشد.


البته همه گیاهان به میزان یکسان نور خورشید احتیاج ندارند و بعضی از آنها به نور کمتری نیاز دارند. قرار دادن این گیاهان در معرض تابش مستقیم آفتاب می تواند باعث رنگ پریدگی ، زرد یا خشک شدن گیاه شود. بنابراین ، در حفظ گیاهان خانگی ، نور باید به طور غیر مستقیم به گیاه بتابد.


بیش از حد آب ندهید


گیاهان مانند همه موجودات زنده به مقدار مشخصی آب و غذا احتیاج دارند ، بنابراین آبیاری بیش از حد آنها و آبیاری آنها در فواصل نامنظم و بسیار کوتاه باعث خشک شدن یا پوسیدگی آنها می شود. لازم است بدانید که باید زیر گلدان ها یک یا چند سوراخ وجود داشته باشد تا آب از تمام قسمت های گلدان عبور کرده و به تمام قسمت های ریشه برسد. وجود این سوراخ ها باعث جریان هوا می شود و به ریشه ها اجازه نفس می کشد.


آبیاری گیاهان


از خاک گلدان مراقبت کنید


هنگام نگهداری گلدان های خانه ، باید به خاک توجه داشته باشید ، بهتر است خاکی را انتخاب کنید که با مقداری شن و ماسه نیز مخلوط شود. فشرده سازی خاک گلدان اشتباه است زیرا منافذ کوچکی برای جریان هوا و اکسیژن وجود دارد تا به قسمتهای مختلف خاک برسد.


گلدان باید بعد از مدت زمان مشخصی تعویض شود. این زمان برای گیاهان مختلف متفاوت است. اما به طور کلی ، وقتی ریشه ها به سوراخ های پایین گلدان می رسند ، باید گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید.


همچنین باید بعد از حدود شش یا هفت ماه یک گلدان جدید انتخاب کنید زیرا گلدان مواد مغذی خود را از دست داده است. با توجه به رشد گیاه در این دوره ، بهتر است گلدان جدید کمی بزرگتر از گلدان قبلی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد