خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

نکات مهم در مورد کاشت انواع نهال ها


بسیاری تأکید می کنند که نهال ها باید هنگام خواب از خاک خارج و کاشته شوند تا هنگام بیدار شدن بتوانند ریشه های خود را در خاک ببینند. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می توانند هنگام کاشت نهال به شما کمک کنند تا در آینده این نهال به درختی بزرگ و سالم تبدیل شود.


زمان کاشت نهال: این نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بهتر است نهال ها را خریداری و در اواخر اسفند و اوایل بهار کاشت. با این حال ، سه ماه زمستان و اوایل بهار می تواند زمان خوبی برای کاشت نهال باشد. همچنین ، از زمان برداشتن نهال ها از زمین برای کاشت مجدد آنها ، نباید وقفه طولانی داشته باشید ، زیرا این قطع ممکن است باعث از بین رفتن نهال ها شود.

محل کاشت نهال: بهتر است بعد از خرید نهال ، گیاه دیگری در اطراف زمین و مکانی که قصد کاشت نهال را دارید نداشته باشید تا نهال های شما بتوانند به درستی رشد کرده و مواد مغذی کافی دریافت کنند. همچنین لازم است نهال ها را در گودالی قرار دهید که نه خیلی کم عمق باشد و نه خیلی عمیق. اگر گودال به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند ریشه نهال ها را بپوشاند و خاک بخشی از ساقه را در قسمت پایین آن بپوشاند ، بهتر است نهال ها رشد کرده و ریشه ها سالم بمانند.

نوع خاک: برای اینکه انواع مختلف نهال ها بستر مناسبی برای رشد داشته باشند ، بهتر است خاک یکنواختی داشته باشید. برای این منظور لازم است مصالح ساختمانی مانند گچ ، سیمان و ... را از آن جدا کرده و مقداری شن به آن اضافه کنید. همچنین لازم است پس از کاشت نهال ، مقداری کود (ترجیحاً کود گاوی) اضافه شود.

آبیاری نهال: انواع مختلف نهال برای رشد و نمو به مقدار مشخصی آب نیاز دارند ، مهم نیست که چه نهالی بکارید ، باید هر روز نهال ها را آبیاری کنید تا ریشه ها به خوبی سیراب شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد