خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

بهترین نهالستان برای فروش نهال

برای احداث باغ ، پس از بررسی های لازم در مورد عوامل مختلف از جمله موقعیت منطقه ای باغ ، نوع خاک و زمین در منطقه ، عوامل اقتصادی و نوع رقم درخت و میوه ذکر شده در بخش باغبانی ، مناسب است نهال باید تهیه و کاشته شود. و خوب برویم. در تهیه نهال باید به سلامت نهال و عدم وجود آن در بیماری و آفات توجه شود. توجه داشته باشید که تهیه یک نهال سالم با قیمت بالاتر بسیار بهتر از تهیه نهال با قیمت کمتر اما با کیفیت پایین است. اگر به دنبال خرید و فروش نهال با قیمت مناسب هستید نهالستان گلابی می تواند در این مسیر شما را همراهی کند. خوب نهالی است که در حین انتقال سرما و همان حرکت به ریشه آسیب نرساند. همچنین بلافاصله پس از رسیدن به باغ ، باید ریشه ها را در زیر خاک قرار داد تا از یخ زدگی ریشه ها جلوگیری شود ، بنابراین وقتی می خواهیم باغچه ای بسازیم ، بهترین مکان برای کاشت ریشه های آن خاک است.


نکات مهم در انتخاب نهال

برای خرید نهال به نهالستان های معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید. در انتخاب نهال باید از نهال های پیوندی که از طریق بذر تولید شده اند استفاده و از مراکزی که مورد تأیید مراکز جهاد کشاورزی است خریداری شود. هنگام خرید نهال ، حتماً نهال خوش فرم انتخاب کنید که دارای تنه و ریشه سالم باشد. در نهال های پیوندی ، محل پیوند نباید از تاج گیاهچه 15-20 سانتی متر فاصله داشته باشد و از حد زیادی بیرون زده نباشد.


نهال های آلوده به آفات و بیماری ها را از بین ببرید ، زیرا صدمات جبران ناپذیری به باغ وارد می کند. برای موفقیت بیشتر نهال های پیوندی یک یا دو ساله را انتخاب کنید.


کاشت نهال


نهال باید از رشد متوسطی برخوردار باشد ، نهال بسیار ریز و بسیار بزرگ برای کاشت مناسب نیست. نهال ها باید در زمان خواب از ریشه خارج شوند.


هنگام هرس نهال نباید زمین را منجمد کرد. نهال ها را بلافاصله پس از پیوند بکارید و اگر به هر دلیلی این امکان وجود ندارد ، آنها را در منطقه ای از باغ که آفتاب ندارد ، بکارید. ریشه نهال ها را در شیار قرار داده و روی آن خاک مرطوب بریزید.

هنگام کاشت نهال ، رطوبت خاک باید در سطح Gavroo باشد. از کاشت نهال در زمین خشک و گل آلود خودداری کنید. مراقب باشید هنگام حمل ریشه های نهال در معرض هوا قرار نگیرند.


توجه داشته باشید که نهال های به دست آمده از استان های دیگر باید دارای گواهی قرنطینه حفاظت گیاه باشند. نهال ها را باید با پلاستیک ، چادر ، برزنت بپوشانیم یا از کامیون های کانتینر دار استفاده کنیم.


هنگام کاشت درخت ، به نیاز گرده افشانی آن توجه کنید. بنابراین ، نقشه باغ باید به گونه ای طراحی شود که گرده افشانی کامل شود.


منبع

https://www.bhg.com/gardening/design/projects/guide-to-buying-seeds/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد