خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

خرید و فروش نهال

نکات لازم برای نگهداری نهال و گیاهان

چگونه از نهال مراقبت کنیم و بعد از جوانه زدن چه کار کنیم؟


پرورش نهال سرگرم کننده است ، اما زنده نگه داشتن آنها می تواند چالش برانگیز باشد. در این راهنما ، بذرهای مهردشت تمام نکات مهم برای مراقبت از نهال ها و همه مواردی را که باید در مورد چگونگی پرورش سالم باغ خود بدانید ، به شما نشان می دهد.


نور برای نهال


نور یکی از مهمترین عوامل مراقبت از نهال است. بعضی از آنها نزدیک پنجره رو به خورشید رشد می کنند ، اما بیشتر آنها به نور بیشتری احتیاج دارند. اکثر گیاهان آفتاب مستقیم را دوست دارند اما بهتر است ابتدا بذر آن را انجام دهید. جعفری را از نظر شرایط توصیه شده برای رشد بررسی کنید.


آبیاری مناسب نهال ها


آبیاری مناسب یکی دیگر از موارد بسیار مهم در مراقبت از نهال است. نهال ها به خاک مرطوب مداوم نیاز دارند. آنها نمی توانند بدون آب برای مدت طولانی زنده بمانند و هرگز نباید اجازه داد کاملا خشک شود. در حقیقت ، می توان گفت وقتی دانه ها جوانه زدند ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را مرطوب نگه دارید.


با این حال ، شما همچنین نمی خواهید خاک همیشه مرطوب باشد. خاک مرطوب می تواند باعث آفت ، رشد کپک و بیماری هایی شود که می تواند نهال شما را از بین ببرد.

هر چند وقت یکبار آبیاری کنید - باید چندین بار در روز سینی های گیاهچه خود را بررسی کنید تا ببینید خاک چقدر مرطوب است. پس از خشک شدن سطح خاک ، نوبت آبیاری است. هرچه بزرگتر شوند ، آب بیشتری نیز نیاز دارند. بودن.


رطوبت سنج ارزان قیمت ابزاری عالی برای کمک به شما در دادن آب مناسب به نهال هایتان است. تهیه آن را به شدت توصیه می کنم.


تهویه و جریان هوا


جریان هوا همچنین برای پرورش نهال و جلوگیری از برخی مشکلات رایج (مانند رشد کپک و آبیاری بیش از حد) مهم است.


غذا برای نهال


برای تقویت رشد سالم و لذت بردن از گیاهان زرق و برق دار ، باید به آنها غذا دهید. اما این بدان معنا نیست که شما باید بیش از حد از گیاهان تغذیه کنید. دادن بیش از حد مواد مغذی به رشد آنها کمک می کند. آنها سریعتر رشد نمی کنند زیرا وجود عناصر غذایی زیاد در خاک برای گیاهان شما سمی است.


مراقبت و نگهداری از نهال

نهال خود را ایمن نگه دارید


هنگامی که هر نوع گیاهی می روید ، به دلایل مختلف خطر انقراض نهال وجود دارد. آنها می توانند توسط حشرات و پرندگان خورده شوند ، تحت تأثیر آفات قرار بگیرند یا در اثر آب و هوا آسیب ببینند.


بنابراین ، تا زمانی که مقاومت کافی ندارند ، باید از آنها به درستی محافظت شود. برای این منظور سعی کنید آنها را در یک محیط امن قرار دهید.


حتی اگر آنها را در فضای باز پرورش دهید ، می توانید با استفاده از بطری های پلاستیکی شفاف که از وسط بریده شده ، آنها را ایمن نگه دارید. فقط لبه های بطری شکاف ایجاد کنید و اجازه دهید هوا از آن عبور کند. گیاهان را خفه نکنید.

نهال ها را باید یک یا دو هفته قبل از کاشت سفت کنید. این اساساً به این معنی است که باید به شرایط فضای باز مانند نور خورشید ، نسیم و هوای سرد عادت کنید. نهال های خود را چند ساعت در روز بیرون ببرید. یک مکان سایه دار انتخاب کنید تا نهال های ظریف شما در برابر آفتاب نسوزند. من می دانم که این مرحله کمی دشوار به نظر می رسد ، زیرا شما مجبورید همه چیز را برای چندین روز در داخل و خارج حمل کنید ، اما اگر آنها تلاش زیادی نکنند ، ممکن است همه کارهای خود را به خطر بیندازید.


نکته: اگر چندین نهال نزدیک به هم رشد کرده اند ، ریشه ها را به آرامی جدا کنید تا از هم جدا شوند. مهم است که به هر نهال فضای کافی برای رشد دهید.


امیدوارم با کمک مواد تهیه شده توسط فروشگاه بذر مهردشت بتوانید از نهال خود بهتر مراقبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد